đŸ§± 11–15. feladat – GyurmĂĄs tollmosĂĄs „Zozi rendet rak a fĂ©szkĂ©ben”

đŸ§± 11–15. feladat – GyurmĂĄs tollmosĂĄs „Zozi rendet rak a fĂ©szkĂ©ben”

🎯 CĂ©l: Az ujjak izmai erƑsödjenek, a gyermek tapintĂĄsa finomodjon, Ă©s megtanulja kitartĂłan, figyelmesen vĂ©gezni a feladatokat – miközben igazĂĄn Ă©lvezi a „fĂ©szekrendezĂ©st”.

 

11. Alap: KĂ©szĂ­tsetek egy kis gyurmagombĂłcot, Ă©s rejts bele nĂ©hĂĄny aprĂł tĂĄrgyat (pl. gyöngy, gomb, babszem). A gyermek ujjaival keresse meg Ă©s nyomja ki Ƒket a gyurmĂĄbĂłl, mintha Zozi a fĂ©szkĂ©ben lapulĂł szĂ­nes tollakat keresnĂ© elƑ.

12. KĂ©tkĂ©zzel: Most dolgozzon mindkĂ©t kĂ©z egyszerre – Ă­gy mĂ©g izgalmasabb, Ă©s a kĂ©t agyfĂ©lteke is jobban egyĂŒttmƱködik.

13. IdƑre: ÁllĂ­ts be egy perces idƑzĂ­tƑt, Ă©s nĂ©zzĂ©tek meg, mennyi „tollat” tud kiszabadĂ­tani Zozi a fĂ©szekbƑl. Ez jĂĄtĂ©kosan erƑsĂ­ti a kitartĂĄst Ă©s a gyorsasĂĄgot is.

14. Zårt szemmel: Csukja be gyermeked  a szemét, és csak tapintåssal próbålja megtalålni a rejtett tårgyakat. Fejleszti az érzékelést és a koncentråciót.

15. SorrendezĂ©s: A megtalĂĄlt darabokat rendezzĂ©tek szĂ­n, mĂ©ret vagy forma szerint – Ă­gy a gyakorlat vĂ©gĂ©n egy kis vizuĂĄlis sikerĂ©lmĂ©nyt is ĂĄtĂ©l.

 

💬 Zozi ĂŒzeni: „LĂĄssuk csak, ki talĂĄl több rejtett tollat a fĂ©szekben!”
🧠 Fejleszti: a tapintĂĄsos Ă©rzĂ©kelĂ©st, izomerƑt, figyelmet, tĂ©rbeli rendezĂ©st Ă©s a kitartĂĄst.