đŸŒŹïž 16–20. feladat – Lufiujjak „Zozi felfĂșjja a szĂĄrnyĂĄt”

đŸŒŹïž 16–20. feladat – Lufiujjak „Zozi felfĂșjja a szĂĄrnyĂĄt”

🎯 CĂ©l: A gyermek megtanulja Ă©rezni, mikor kell megfeszĂ­teni Ă©s mikor ellazĂ­tani az izmait — ez segĂ­ti, hogy Ă­rĂĄs közben se görcsöljön a keze, mozdulatai pedig egyre finomabbak legyenek.

16. LassĂș fĂșjĂĄs: KĂ©pzeljĂ©tek el, hogy egy lĂĄthatatlan lufit tartotok a kĂ©t tenyeretek között! A gyermek szĂ©ttĂĄrja az ujjait, mintha felfĂșjnĂĄ a lufit, majd ellazĂ­tja, mintha kiengednĂ© belƑle a levegƑt.

17. Gyors vĂĄltĂĄs: Most prĂłbĂĄljĂĄtok ugyanezt gyorsabban – feszĂ­t–lazĂ­t, feszĂ­t–lazĂ­t. EttƑl az izmok rugalmasabbak Ă©s tudatosabbak lesznek.

18. KĂ©zvĂĄltĂĄs: Az egyik kĂ©z feszĂ­t, a mĂĄsik ellazul, majd cserĂ©ljetek. Ez segĂ­t a kĂ©t agyfĂ©lteke közötti egyensĂșly kialakĂ­tĂĄsĂĄban.

19. Ritmikus fĂșjĂĄs: MondjĂĄtok közösen a mondĂłkĂĄt, miközben egyĂŒtt mozgatjĂĄtok az ujjakat:
„Zozi fĂșj, Zozi szĂĄll,
Tolla rezzen, Ăștra kell mĂĄr!”
A ritmus segít, hogy a mozgås lågy és harmonikus legyen.

20. TartĂĄsverseny: FĂșjjĂĄtok fel a „lufit”, Ă©s tartsĂĄtok nyitva az ujjakat – ki bĂ­rja tovĂĄbb anĂ©lkĂŒl, hogy kiengednĂ© a levegƑt? FigyeljĂ©tek, mennyire erƑs mĂĄr Zozi szĂĄrnya!

 

💬 Zozi ĂŒzeni: „A szĂĄrnyam tele levegƑvel – indulhat a repĂŒlĂ©s!”
🧠 Fejleszti: az izomtĂłnus szabĂĄlyozĂĄsĂĄt, a tudatos feszĂ­tĂ©s–lazĂ­tĂĄst, a mozgĂĄskontrollt Ă©s a ritmusĂ©rzĂ©ket.