🌊 1–5. feladat – Zozi a tĂł tĂŒkrĂ©ben

🌊 1–5. feladat – Zozi a tĂł tĂŒkrĂ©ben

🎯 CĂ©l:

A két kéz mozdulatainak összehangolåsa, a szimmetria érzékeltetése és a figyelemmegosztås fejlesztése.
A feladatok sorån a bal agyfélteke irånyítja és megtervezi a mozdulatokat,
míg a jobb agyfélteke érzékeli a formåt és a ritmust.
Amikor a kĂ©t oldal egyĂŒtt dolgozik, lĂ©trejön az agyfĂ©lteke-összehangolĂĄs,
ami segíti a koncentråciót és a mozgås harmóniåjåt.

  • 🌊 1. TĂłpartvonal

    Rajzolj a papĂ­r közepĂ©re egy hullĂĄmos vonalat – ez lesz a „vĂ­z szĂ­ne”.
    A gyermek rajzoljon az egyik oldalon hullĂĄmokat, majd a mĂĄsikon azok tĂŒkörkĂ©pĂ©t.

    Hogyan segíti az agyat: a jobb és bal kéz våltakozó mozgåsa aktivålja az agyféltekék közti kapcsolatokat, fejlesztve a téri tåjékozódåst.

  •  
  •  

    🌊 2. TĂŒkörhullĂĄm

    MindkĂ©t kĂ©zzel egyszerre rajzoljatok ellentĂ©tes irĂĄnyĂș hullĂĄmokat.
    Az egyik kéz jobbra, a måsik balra mozog, mintha a víz két oldalån tåncolnånak.
    🧠 Fejleszti: az agyfĂ©ltekĂ©k közti kommunikĂĄciĂłt Ă©s a mozgĂĄsritmus Ă©rzĂ©kelĂ©sĂ©t.

  •  
  • ✹ 3. TĂłcsillogĂĄs

    Az egyik kĂ©z aprĂł köröket rajzol, a mĂĄsik ezeket „visszatĂŒkrözi”.

    Ez segíti a vizuålis összehasonlítåst és a precíz megfigyelést.
    Hogyan segĂ­ti az agyat: a szem Ă©s kĂ©z összehangolt mƱködĂ©se erƑsĂ­ti az agy jobb oldalĂĄt (vizuĂĄlis feldolgozĂĄs) Ă©s a bal oldalĂĄt (mozdulattervezĂ©s).

  •  
  • đŸŽ” 4. Zenei hullĂĄm

    Kapcsoljatok be lågy zenét, és rajzoljatok hullåmokat mindkét kézzel a ritmusra.
    A mozdulat legyen lassĂș, folyamatos Ă©s egyenletes.
    đŸŽ¶ A zene segĂ­ti, hogy a kĂ©t kĂ©z egyĂŒtt „lĂ©legezzen”.
    Hogyan segĂ­ti az agyat: a hallott ritmus összehangolja a mozgĂĄs ĂŒtemĂ©t Ă©s a figyelmet – ez fejleszti a kĂ©t agyfĂ©lteke közti ĂĄtjĂĄrĂĄst.

  •  
  • 💧 5. Zozi vĂ­ztĂĄnca

    KĂ©rd meg, hogy csukott szemmel, lassĂș zenĂ©re rajzoljon kĂ©t kĂ©zzel egyszerre.
    Ilyenkor a belsƑ ritmus vezeti a mozdulatot, nem a látvány.
    Fejleszti: a mozgĂĄsĂ©rzĂ©kelĂ©st, belsƑ figyelmet Ă©s önbizalmat.
    Hogyan segĂ­ti az agyat: az Ă©rzĂ©kelĂ©s (jobb fĂ©lteke) Ă©s mozgĂĄsirĂĄnyĂ­tĂĄs (bal fĂ©lteke) egyszerre aktivĂĄlĂłdik – Ă­gy az agy megtanul „egyĂŒtt tĂĄncolni”.

  •  

💬 Zozi ĂŒzeni:
„A vĂ­zben minden mozdulatom visszatĂŒkrözƑdik – Ă©s Ă­gy lesz belƑlem igazi TĂŒkörmester!”

🧠 Fejleszti:

  • 🎯 figyelemmegosztĂĄst Ă©s koncentrĂĄciĂłt
  • đŸ«¶ kĂ©t kĂ©z egyĂŒttmƱködĂ©sĂ©t (bilaterĂĄlis koordinĂĄciĂł helyett egyszerƱen megfogalmazva)
  • đŸŽ” ritmusĂ©rzĂ©ket Ă©s mozgĂĄskoordinĂĄciĂłt
  • 👀 vizuĂĄlis megfigyelĂ©st Ă©s szimmetriaĂ©rzĂ©ket
  • đŸ§© az agyfĂ©ltekĂ©k összehangolt mƱködĂ©sĂ©t