đ 1â5. feladat â Zozi a tĂł tĂŒkrĂ©ben
đ 1â5. feladat â Zozi a tĂł tĂŒkrĂ©ben
đŻ CĂ©l:
A két kéz mozdulatainak összehangolåsa, a szimmetria érzékeltetése és a figyelemmegosztås fejlesztése.
A feladatok sorĂĄn a bal agyfĂ©lteke irĂĄnyĂtja Ă©s megtervezi a mozdulatokat,
mĂg a jobb agyfĂ©lteke Ă©rzĂ©keli a formĂĄt Ă©s a ritmust.
Amikor a kĂ©t oldal egyĂŒtt dolgozik, lĂ©trejön az agyfĂ©lteke-összehangolĂĄs,
ami segĂti a koncentrĂĄciĂłt Ă©s a mozgĂĄs harmĂłniĂĄjĂĄt.
đ 1. TĂłpartvonal
Rajzolj a papĂr közepĂ©re egy hullĂĄmos vonalat â ez lesz a âvĂz szĂneâ.
A gyermek rajzoljon az egyik oldalon hullĂĄmokat, majd a mĂĄsikon azok tĂŒkörkĂ©pĂ©t.
Hogyan segĂti az agyat: a jobb Ă©s bal kĂ©z vĂĄltakozĂł mozgĂĄsa aktivĂĄlja az agyfĂ©ltekĂ©k közti kapcsolatokat, fejlesztve a tĂ©ri tĂĄjĂ©kozĂłdĂĄst.- Â
Â
đ 2. TĂŒkörhullĂĄm
MindkĂ©t kĂ©zzel egyszerre rajzoljatok ellentĂ©tes irĂĄnyĂș hullĂĄmokat.
Az egyik kĂ©z jobbra, a mĂĄsik balra mozog, mintha a vĂz kĂ©t oldalĂĄn tĂĄncolnĂĄnak.
đ§ Fejleszti: az agyfĂ©ltekĂ©k közti kommunikĂĄciĂłt Ă©s a mozgĂĄsritmus Ă©rzĂ©kelĂ©sĂ©t.- Â
âš 3. TĂłcsillogĂĄs
Az egyik kĂ©z aprĂł köröket rajzol, a mĂĄsik ezeket âvisszatĂŒkröziâ.
Ez segĂti a vizuĂĄlis összehasonlĂtĂĄst Ă©s a precĂz megfigyelĂ©st.
Hogyan segĂti az agyat: a szem Ă©s kĂ©z összehangolt mƱködĂ©se erĆsĂti az agy jobb oldalĂĄt (vizuĂĄlis feldolgozĂĄs) Ă©s a bal oldalĂĄt (mozdulattervezĂ©s).- Â
đ” 4. Zenei hullĂĄm
Kapcsoljatok be lågy zenét, és rajzoljatok hullåmokat mindkét kézzel a ritmusra.
A mozdulat legyen lassĂș, folyamatos Ă©s egyenletes.
đ¶ A zene segĂti, hogy a kĂ©t kĂ©z egyĂŒtt âlĂ©legezzenâ.
Hogyan segĂti az agyat: a hallott ritmus összehangolja a mozgĂĄs ĂŒtemĂ©t Ă©s a figyelmet â ez fejleszti a kĂ©t agyfĂ©lteke közti ĂĄtjĂĄrĂĄst.- Â
đ§ 5. Zozi vĂztĂĄnca
KĂ©rd meg, hogy csukott szemmel, lassĂș zenĂ©re rajzoljon kĂ©t kĂ©zzel egyszerre.
Ilyenkor a belsĆ ritmus vezeti a mozdulatot, nem a lĂĄtvĂĄny.
Fejleszti: a mozgĂĄsĂ©rzĂ©kelĂ©st, belsĆ figyelmet Ă©s önbizalmat.
Hogyan segĂti az agyat: az Ă©rzĂ©kelĂ©s (jobb fĂ©lteke) Ă©s mozgĂĄsirĂĄnyĂtĂĄs (bal fĂ©lteke) egyszerre aktivĂĄlĂłdik â Ăgy az agy megtanul âegyĂŒtt tĂĄncolniâ.- Â
đŹ Zozi ĂŒzeni:
âA vĂzben minden mozdulatom visszatĂŒkrözĆdik â Ă©s Ăgy lesz belĆlem igazi TĂŒkörmester!â
đ§ Fejleszti:
- đŻ figyelemmegosztĂĄst Ă©s koncentrĂĄciĂłt
- đ«¶ kĂ©t kĂ©z egyĂŒttmƱködĂ©sĂ©t (bilaterĂĄlis koordinĂĄciĂł helyett egyszerƱen megfogalmazva)
- đ” ritmusĂ©rzĂ©ket Ă©s mozgĂĄskoordinĂĄciĂłt
- đ vizuĂĄlis megfigyelĂ©st Ă©s szimmetriaĂ©rzĂ©ket
- 𧩠az agyféltekék összehangolt mƱködését
