đ Zozitoll-gyƱjtĂ©s â âA TĂŒkörmester vagyok!â
đ Zozitoll-gyƱjtĂ©s â âA TĂŒkörmester vagyok!â
A modul vĂ©gĂ©n Zozi szeretnĂ©, ha a gyerekek bĂŒszkĂ©n lĂĄtnĂĄk, mennyit fejlĆdtek â Ă©s megĂ©lnĂ©k a közös gyakorlĂĄs örömĂ©t. Itt mindkĂ©t kĂ©z jutalmat kap, hiszen a kĂ©t oldal egyĂŒtt tanult, figyelt Ă©s alkotott. Ez a rĂ©sz segĂt abban, hogy a gyermek tudatosĂtsa: a gyakorlĂĄs nemcsak fejleszt, hanem sikerĂ©lmĂ©nyt is ad.
đŻ CĂ©l:
A gyermek ĂĄtĂ©lje a közös gyakorlĂĄs örömĂ©t Ă©s lĂĄthatĂłvĂĄ vĂĄljon szĂĄmĂĄra a fejlĆdĂ©se â mindkĂ©t keze megĂ©rdemli a âtolljutalmatâ, hiszen egyĂŒtt repĂtik az alkotĂĄs szĂĄrnyĂĄt.
-
đȘ¶ 1. TollpĂĄr gyƱjtĂ©s
Minden 5 feladat utĂĄn kapjon a gyermek kĂ©t tollat â egyet a bal, egyet a jobb szĂĄrnyra. đ Mondd közben: âMindkĂ©t tollad dolgozott ma, Ăgy mindkettĆ megĂ©rdemli a dĂjat!â Ez jĂĄtĂ©kosan megerĆsĂti, hogy a kĂ©t kĂ©z egyformĂĄn fontos. -
đȘ 2. TĂŒkörlap
KĂ©szĂtsetek egy âTĂŒkörlapotâ, ahol a lap kĂ©t oldalĂĄn gyƱjthetĆk a tollak. SzĂnekkel jelöljĂ©tek, hogyan fejlĆdik a bal Ă©s a jobb kĂ©z. Ez vizuĂĄlisan is lĂĄthatĂłvĂĄ teszi a kĂ©t agyfĂ©lteke összehangolt fejlĆdĂ©sĂ©t. -
đȘœ 3. SzĂĄrny-naplĂł
Rajzoljon a gyermek kĂ©t nagy szĂĄrnyat, Ă©s minden gyakorlĂĄs utĂĄn szĂnezzen be egy-egy tollat mindkettĆn. Ahogy a tollak sokasodnak, Ășgy vĂĄlik egyre erĆsebbĂ© a gyermek figyelme Ă©s önbizalma. Ez a vizuĂĄlis naplĂł megmutatja, mennyi öröm Ă©s fejlĆdĂ©s rejtĆzik a gyakorlĂĄsban.
đŹ Zozi ĂŒzeni: âMinden Ășj toll azt jelenti, hogy a kĂ©t kezed egyre jobban repĂŒl egyĂŒtt â Ă©s te mĂĄr igazi TĂŒkörmester vagy!â
đ§ Fejleszti:
- đȘ az önbizalmat Ă©s a belsĆ motivĂĄciĂłt
- đŹ az önreflexiĂłt Ă©s a fejlĆdĂ©s tudatosĂtĂĄsĂĄt
- đ«¶ a bal Ă©s jobb kĂ©z közti egyĂŒttmƱködĂ©st
- đŻ a kitartĂĄst Ă©s a pozitĂv megerĆsĂtĂ©s befogadĂĄsĂĄt
- đ az agyfĂ©ltekĂ©k harmonikus összehangolĂĄsĂĄt
