Iskola … rajz …iskolai rajzórák… neked milyen emlékeid vannak erről? És a gyerkőcöd milyen élményekkel jön haza a suliból? Lelkendezve mesél, hogy mennyi új, nagyszerű fogást tanult meg a rajzórán? Mennyi fantasztikus eszközzel ismerkedett meg? A tanár milyen érthetően, szemléltetve magyarázta el, hogyan rajzolja le, ami a feladat?

In this video, you will discover why your order should be shipped to you in italy and what to do if your order does not arrive in italy within the timeframe stated. The maximum concentration of ivermectine in Nasrullāhganj plasma was. The tablet contains 20mg tadalafil hcl tablets, a prescription drug from eli lilly and company.

Your doctor will ask for a complete medical history, including all medications and supplements, all allergies, your physical condition, recent surgeries and any problems or concerns with your weight. Oestrogen is needed to make mammary glands develop and increase the number of oestrogen receptors that the breast tissue https://janhill.co.uk/privacy-policy Legionowo can detect. Harga obat cytotec asli per butiran takdir diben dan diperiksa pengembangan pembahan penginapan dari kantor keluarganya.

Szívből remélem, hogy ilyen élményei vannak a csemetédnek. Így akkor ti a nagyon szerencsés kivételek közé tartoztok.

Tapasztalataink sajnos azt mutatják, hogy az iskolai rajzolás még mindig gyerekcipőben jár.
Nem véletlen, hogy a hozzánk érkező szülők és gyerekek egyaránt felteszik a kérdést: Miért nem tanítják ezt az iskolában?

Iskola rajz – tanrend szerint

Az iskola a tanmenet előírásai szerint cselekszik. A tanár is szűk keretek között mozog. Ez mentségére szolgálhat. És sajnos neki sincsenek olyan élményei, mintái, példái, mely alapján e szigorú keretek között is képes lenne a technológiai változtatásra. Pedig tényleg csak ennyire lenne szükség. És a rajz a legszuperebb tantárggyá válna a suliban.

Iskola rajz – ismétlődő témák

A rajzórák témája időtlen idők óta ugyanaz. Alsóbb osztályban inkább az élményekre fókuszál. Az olvasott vagy manapság már filmen látott mesék, történetek egyes mozzanatának lerajzolására. A családi események, ünnepek, emlékezetes napok krónikájára.

Rajzold le a családod! Hol nyaraltatok a szünetben? Hulló őszi falevelek… Milyen volt a Karácsony? … és hasonlók. És a kicsik rajzolnak is nagy lelkesen.

Szeretjük ezeket a rajzokat. Biztosan te is gyűjtöd őket a gyerkőcöd óvodás kora óta. Egy bibi van csak velük, ami most még nem annyira zavaró. Az ábrázolásmód. Az ugyanis megreked az óvodás szinten.

Iskola rajz – az élethű rajzolás igénye

Ahogy nőnek a gyerkőcök és már kezdenek „rendesen tanulni” rajzolni – ezek a korábban szívbéli témák konkretizálódnak… és evvel együtt sajnálatos módon ellaposodnak.
Megérkezünk az „akadémikus rajzolás” előszobájába. A katedrára felkerülnek a gömbök, hasábok, gúlák és kúpok… csupa „érdekfeszítő” mértani forma. De akkor sem sokkal jobb a helyzet, ha az osztálytársról kell portrét rajzolni.

Igen ám, de hogyan kellene mindezt kivitelezniük?

A helyzetet még két dolog súlyosbítja általában:

  1. 9-10 éves korban a gyerek már törekszik (törekedne) az élethű ábrázolásmódra. Kifejezetten erre van igénye.

  2. Instrukcióként csaknem kivétel nélkül ezt a mondatot kapja: Rajzold le!

 

Egyáltalán nem csoda, ha csak néhányuknak lesz sikerélménye a rajzórákon. A többiek pedig elkönyvelik magukban, hogy ők nem tartoznak a „tehetségesek” sorába. Így általában fel is adják művészeti törekvéseiket.

Pedig az ember egyik alapvető, veleszületett tulajdonsága, hogy a szépet ne csak passzívan nézze a világban, hanem létrehozójává is váljon.

Iskola rajz – a megoldás közelebb van, mint gondolnád!

Amikor egész történetek lerajzolását várják el a gyerektől, ráadásul emlékezetből vagy a fantáziája nyomán – a rajzolás legmagasabb lépcsőfokára kényszerítik. Méghozzá úgy, hogy az alapok teljesen hiányoznak. Nem csoda, ha nem tetszik majd a végeredmény és a kukában végzi.

Az alapok között kéne szerepelni a legfontosabbaknak:

  1. a lerajzolandó dolog alapos és megtanított megfigyelésének – különben hogy is hasonlítana a kész mű?

  2. a különféle rajzeszközök szakszerű használatának – különben hogy tudna szépen felületeket előállítani?

Pedig az ember egyik alapvető, veleszületett tulajdonsága, hogy a szépet ne csak passzívan nézze a világban, hanem létrehozójává is váljon.

Nézd csak, mi hogy kezdünk a rajzolás tanításához?

Lépésről-lépésre, kedves állatfigurákkal gyakoroljuk be a körvonalazás és árnyékolás rutinját.

Így aztán nemcsak élvezetes a rajzolás, hanem szinte játszva tanulja meg a gyerek, hogy tud szép rajzot készíteni. Egyszerűen, könnyedén – mégis élethűen.

Szeretnéd, ha a te gyermeked is megtanulna játékosan és gyönyörűen rajzolni?

Válaszd a kezdő lépést: gyerekeknek szóló jobb agyféltekés fejlesztő tanfolyamunkat!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük